GeForce GT640: S-a lansat un nou chipset low-end de la NVIDIA

de: Alexandru Puiu
21 06. 2012

Dupa ce a rupt gura targului cu seria de placi video GTX 680, NVIDIA se pare ca nu poate sa faca acelasi lucru cu arhitectura Kepler cand vine vorba de modele low end.

GT 640, primul model al NVIDIA din zona low-end, cu un pret specificat de 100 dolari, este prima tentativa a companiei de a aduce arhitectura Kepler pe 28 nano metri in aceasta zona de pret. In ceea ce priveste concurenta, aici ,,se bate” cu AMD Radeon HD 7750 la aproximativ 110 dolari si, eventual, Radeon 6670 la 80$.

Revenind la produsul in cauza, GT640 este un chipset construit folosind un proces de fabricatie pe 28 nanometri, din pacate cu cateva handicapuri fata de fratii mai scumpi. Chipsetul are 384 de Core-uri CUDA, o latime de banda specificata de 28,5 GB/s si o frecventa de lucru de 900 MHz. Functia de GPU Boost lipseste cu desavarsire din acest model, chiar daca cei care au testat-o au laudat suficient de mult sistemul implicit de racire incat sa afirme ca ar lucra bine si la viteze mai mari.

Cei de la Tom’s Hardware au concluzionat ca in Battlefield este mult mai slaba decat decat Radeonul HD 7750, media de cadre la rezolutie Full HD scazand de la 44(AMD) la 25FPS-uri(NVIDIA). In Skyrim desi a reusit sa fie un pic peste 6670 de la AMD, cele 32 cadre pe secunda obtinute de NVIDIA GT640 au fost mult mai putine decat cele 48FPS-uri obtinute de 7750. Si cei de la AnandTech au concluzionat ca noul cip grafic este in media cu 10-30 FPS-uri mai slab decat Radeon-ul 7750 al celor de la AMD intr-o serie de jocuri: Metro 2033, Dirt 3, Shogun 2, Arkham City.

In definitiv, daca bugetul va obliga sa luati o placa de ultima generatie din aceasta zona de pret, din pacate solutia nu o veti gasi in curtea NVIDIA ci mai degraba la AMD.